Szukaj w serwisie

Business relations – utrzymywanie relacji z klientem

4 grupy x 2 dni, 42 osób

BUSINESS RELATIONS – UTRZYMYWANIE RELACJI Z KLIENTEM
trener: Marcin Chodorowski

Cele szkolenia
Jak trudno jest pozyskać i utrzymać nowego klienta w gospodarce wolnorynkowej wie każdy kto prowadzi działalność gospodarczą. Program został przygotowany z myślą o siłach sprzedażowych firmy. Uczestnicy szkolenia zostaną zainspirowani do samodzielnej odpowiedzi na pytanie: Jak należy budować relacje, aby utrzymać i rozwijać współpracę z klientem przez możliwie długi czas.

Efekty dla uczestników  
Podniesienie świadomości istoty (wartości) każdego klienta firmy.
Zapoznanie z metodami, których celem jest podnoszenie satysfakcji klientów.
Zrozumienie filozofii marketingu relacji.
Poznanie kluczowych elementów CRM.
Poznanie typowych czynników mających wpływ na zachowanie klientów.

Efekty dla organizacji
Wzrost efektywności pracy służb generujących i wspierających sprzedaż. Utrwalenie w świadomości pracowników istoty rentowności długookresowych relacji z klientami firmy.

Program szkolenia

Narzędzia 
Przed szkoleniem, trener przeprowadzi audyt – rozmowy z wybrana grupą pracowników w celu przygotowania analizy przypadków odpowiadających realiom, w których funkcjonuje firmy.

Szkolenie prowadzone będzie w formie typowych zajęć warsztatowych z dużą dozą interakcji pomiędzy trenerem a uczestnikami. Słuchaczom przedstawione zostaną podstawowe zagadnienia (w postaci prezentacji, filmów, scenariuszy), a następnie wykonane będą ćwiczenia w oparciu o skrypt i przygotowane materiały pomocnicze. Ćwiczenia - głównie w zespołach, choć niektóre realizowane będą indywidualnie. Wyniki poszczególnych ćwiczeń zostaną oceniane bezpośrednio po ich zakończeniu. Taka forma pracy pozwoli instruktorowi na elastyczne dopasowanie szczegółowych elementów szkolenia do profilu i oczekiwań uczestników. Przewidziana jest jedna sesja „Rybie ości” – diagram Ishikawy, w wyniku której przeprowadzona zostanie analiza dotychczasowego podejścia do CRM (spostrzegana przez handlowców). Wyniki sesji posłużą do wspólnego wypracowania metod, dzięki którym może zostać podniesiona efektywność CRM w firmie.

Copyright 2010 COMARTIN
Created and supported by VISUALITY