Komunikacja Marki Sztuka perswazji i relacji
Opis szkolenia
Komunikacja marki odbywa się bez względu na to czy ją zaplanujemy czy nie – dlatego zintegrowane podejście do komunikacji marketingowej skupia się nie tylko na planowaniu klasycznych form promocji, ale koncentruje się na zdefiniowaniu wszystkich kluczowych punktów styku z konsumentem, tak aby w spójny sposób kreować pożądane doświadczenie konsumenta z marką.
Czy to oznacza, że klasyczne formy promocji, utożsamiane z kampaniami ATL tracą na znaczeniu? Nie, ale oznacza to, że stanowią tylko jedno z narzędzi w całym procesie komunikowania się marki z konsumentem.
Korzyści dla Ciebie i firmy
Kreatywna i skuteczna komunikacja marki wyróżnia ją na tle konkurencji i pozwala konsumentom poznać a co więcej utożsamić się z przekazem i wartościami reprezentowanymi przez markę. To jeszcze nie wszystkie elementy sukcesu rynkowego, ale strategiczny krok w dotarciu do klienta. Umiejętność przekonania odbiorcy, że kierowany do niego produkt został właśnie dla niego stworzony otwiera drogę sprzedaży i przyczynia się do zwycięstwa. Na szkoleniu dowiesz się jak dotrzeć do konsumenta i przekazać mu komunikat, któremu nie będzie mógł się oprzeć a który będzie pierwszym krokiem do sukcesu marki.
Wiedza nabyta na szkoleniu:
- Budowanie efektywnej strategii komunikacji
- Definicja celów komunikacji w odniesieniu do celów biznesowych firmy
- Definiowanie grupy docelowej
- Metody znajdowania i wykorzystania insightów - narzędzi otwierających drogę do umysłu i serca konsumenta
- Dobór komunikatu i środków przekazu do oczekiwanej reakcji konsumenta
- Budowa komunikatu, elementy marki, konsekwencja komunikacji, uzasadnienie obietnic
- Dyscyplina perswazji – jak zmieniać punkt widzenia konsumentów na produkty i marki
- Planowanie zintegrowanych działań komunikacyjnych w kluczowych „touchpoints” – punktach
styku konsumenta z marką.
- Platformy i formaty komunikacji: zalety i ograniczenia
- Komunikacja 360° i „total brand experience”
Metodologia szkolenia
- Praktyczny trening z wykorzystaniem aktywizujących metod dydaktycznych: warsztaty, ćwiczenia dyskusja kierowana, wspierającymi część teoretyczną
- Mini wykłady
- Uczestnicy otrzymują materiały drukowane ze szkolenia, materiały w formie elektronicznej udostępnione są w Centrum Szkoleniowym
Szkolenie polecamy dla:
Pracowników i managerów działów marketingu, odpowiedzialnych za zarządzanie marką lub grupą marek, lub za działania związane z promocją i reklamą marki, właścicieli małych i mikro firm poszukujących metod skutecznej promocji swojej działalności.
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Program szkolenia
1. Strategia komunikacji marketingowej
- Typy strategii komunikacji marketingowej: push, pull, profile
- Pozycjonowanie marki – element strategii marki decydujący o komunikacji
- Identyfikacja przewag konkurencyjnej
- Dostosowanie rodzaju komunikacji do potrzeb i strategii marki
- Komunikowanie elementów marki i budowanie skojarzeń wtórnych
- Świadomość i wizerunek marki jako efekty komunikacji
- Częstotliwość komunikacji w zależności od typu zakupu
2. Skuteczna komunikacja:
- Cel komunikacji a kreatywność
- Skuteczna komunikacja według neuromarketingu:
Etapy procesu tworzenia komunikatu trafiającego do „starego mózgu”
Sposoby budowania przekazu adresowanego do „starego mózgu”
Metody zwiększające siłę oddziaływania komunikatu
- Zastosowanie technik perswazji w komunikacji
- Komunikaty, które są zauważane i zapamiętane - model SUCCESS
3. Komunikacja do klienta indywidualnego a komunikacja do klienta instytucjonalnego
- Różnice w odbiorze komunikatów marketingowych przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych
- Różnice w komunikacji B2C a B2B
4. Planowanie komunikacji marketingowej
- Proces planowania komunikacji marketingowej
- Metody budżetowania komunikacji marketingowej
- Efektywność komunikacji marketingowej
5. Reklama
- Zasady działania i skuteczność reklamy - najnowsze teorie
- Specyfika poszczególnych typów reklamy i ich zastosowanie
- Funkcje reklamy
- Zasady konstrukcji przekazu reklamowego
- Wybór form i środków przekazu reklamowego
- Strategia reklamy
- Warunki skuteczności i efektywności reklamy, pomiar efektywności reklamy
6. Promocja sprzedaży
- Kiedy zastosować promocję sprzedaży?
- Rodzaje promocji sprzedaży
- Efektywność promocji sprzedaży
7. Public Relations
- PR jako narzędzie kształtowania wizerunku
- Efekty działań Public Relations (pozytywne i negatywne)
8. Marketing bezpośredni
- Nowoczesne formy marketingu bezpośredniego
- Wykorzystanie Internetu w marketingu bezpośrednim
- Warunki skuteczności marketingu bezpośredniego
9. Sponsoring i Event marketing
- Kiedy sponsorować
- Wybór sponsorowanych wydarzeń
- Kreowanie własnych wydarzeń
10. Media społecznościowe i ich wpływ na marketing
- Rodzaj komunikacji i ich funkcje
- Strategie budowania relacji w mediach społecznościowych
- Sposoby budowania skutecznego przekazu w materiałach BTL
11. Narzędzia komunikacji w sieci, charakterystyka, sposoby wykorzystania
- Blogi i videoblogi
- Podcasty
- Fora
- Witryny www bogate w treści
12. Efektywność mediów i komunikacji
- Mierniki efektywności: CPP, CPT, Indeks reprezentatywności (Affinity Index), efektywna częstotliwość i zasięg