Sztuka prezentacji
2 dni szkoleniowe
Uczestnicy: pracownicy mający kontakt z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
Cele szkolenia
Od dobrej prezentacji we współczesnej firmie może zależeć bardzo wiele np. wprowadzenie zmiany czy realizacja projektu. Jest to umiejętność osobista, ale od skuteczności prezentującego zależy interes organizacji. Podczas warsztatu uczestnicy będą:
- Doskonalić „charakter mówcy”
- Wzmacniać umiejętności wystąpień publicznych (radzenie sobie z tremą, stosowanie żartu, reagowanie na trudne sytuacje itp.)
- Doskonalić techniki wpływania na publiczność, bazujące na wyglądzie, sposobie zachowania i doborze argumentów
- Podnosić sprawność stosowania narzędzi np. prezentacji multimedialnych, modeli, materiałów itp
Efekty dla uczestników
- Skuteczność w realizowaniu celów prezentacji
- Zmniejszenie napięcia i tremy czyli uzyskanie swobody w wystąpieniu publicznym
- Świadome wykorzystanie narzędzi w prowadzeniu prezentacji takich jak żart, riposta, wywieranie wpływu
- Radzenie sobie z „czarną owcą”
Efekty dla organizacji
W prezentacjach wewnętrznych:
- sprawniejszy odbiór prezentowanych treści
- pozyskiwanie akceptacji odbiorców
- kreowanie liderów zarówno formalnych jak i nieformalnych
W prezentacjach zewnętrznych:
- podnoszenie wizerunku organizacji poprzez postawę osób ją reprezentujących podczas np. konferencji, kongresów, seminariów itp.
Program szkolenia
- Autoprezentacja uczestników w określony sposób – cel: mocne wprowadzenie w tematykę szkolenia
- Etapy skutecznej prezentacji
- Prezentacja jako proces komunikacji
- Tworzenie własnego wizerunku podczas prezentacji
- Wywieranie wpływu na publiczność
- Doskonalenie przekazu werbalnego
- Rozwiązywanie trudnych sytuacji podczas prezentacji
- Moje mocne i słabe strony oraz jak nad nimi pracować.
Narzędzia
- Kamera: podstawowe narzędzie w tym szkoleniu, wykorzystywane do rejestracji wystąpienia każdego uczestnika w różnych zadaniach, następnie omówienie tego wystąpienia w celu zakodowanie dobrych/silnych elementów.
- Zadanie symulacyjne: celem tego zadania dla całej grupy jest poznanie mechanizmów rządzących prezentacją publiczną.
- Arkusz silnych/słabych stron każdego uczestnika: po szkoleniu zostanie opracowana informacja zwrotna w jednakowym formacie dla wszystkich.