Trening komunikacji interpersonalnej
2 dni szkoleniowe
Uczestnicy: pracownicy wszystkich komórek organizacyjnych w firmie
Cele szkolenia
Od dobrej komunikacji w firmie zależy nie tylko atmosfera i stosunki międzyludzkie. Umiejętne udzielenie informacji zwrotnej ma wpływ na efektywność pracy. Celem szkolenia jest pokazanie barier w komunikacji interpersonalnej oraz sposobów ich pokonywania, wyćwiczenie prawidłowych reakcji w kontaktach bezpośrednich, które sprzyjają rzeczowemu podejściu do przekazywanej sprawy oraz osoby.
Efekty dla uczestników
- Zwiększenie asertywności
- Radzenie sobie z trudnymi rozmówcami i tematami
- Świadome wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych
Efekty dla organizacji
- Zmniejszenie konfliktów wśród pracowników
- Zwiększenie skuteczności zarządzania
Program szkolenia
- Podstawowe zasady procesu komunikowania się.
- Tworzenie klimatu porozumienia
- Skuteczne prowadzenie rozmowy.
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej.
- Konstruktywna krytyka i obrona przed krytyką
- Asertywne wyrażanie i przyjmowanie opinii i ocen.
- Komunikacja a konflikt w zespole.
Narzędzia
- Materiały audio: przykłady rozmów telefonicznych pokazujące błędy w komunikacji i ich konsekwencje
- Materiały video: filmy i skecze pokazujące różne formy komunikacji
- Symulacje: zaaranżowane scenki odgrywane przez uczestników, opracowane na podstawie wyników przeprowadzonego audytu u Klienta
- Kamera: nagrywanie wybranych ćwiczeń, odtwarzanie i omawianie wg metody Delta Plus.
- Wykorzystanie metody Mind Mapp w diagnozowaniu zatorów komunikacyjnych w organizacji i szukaniu rozwiązań.