Szukaj w serwisie

Trening asertywności

2 dni szkoleniowe

Uczestnicy: pracownicy wszystkich komórek organizacyjnych

Cele
Celem szkolenia jest nabycie szeregu umiejętności pozwalających w sposób skuteczny, satysfakcjonujący i trwały budować pozytywne relacje z innymi, zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej poprzez stosowanie asertywnego stylu komunikacji.

Grupa docelowa
Wszyscy pracownicy i menedżerowie chcący doskonalić swoje kompetencje w tym zakresie.

Korzyści indywidualne

Korzyści dla organizacji

Program szkolenia

  1. Asertywność jako postawa życiowa - fakty i mity. Samoocena asertywnego potencjału
  2. Budowanie relacji z innymi – określanie granic.
  3. Praca nad „monologiem wewnętrznym”
  4. Utrzymywania efektywnego kontaktu z innymi - analiza transakcyjna a asertywność, sprawny nadawca i odbiorca
  5. Techniki niezbędne w asertywnej komunikacji - słuchanie ze zrozumieniem, precyzowanie problemu, klaryfikacja, parafraza, pytania precyzujące.
  6. Techniki asertywnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach - asertywny spór, oddzielanie faktów od opinii, asertywne wyrażanie własnego zdania, asertywne odmawianie
  7. Asertywna krytyka - radzenie sobie z krytyką i manipulacją, asertywne przyjmowanie różnych form krytyki, wyrażanie konstruktywnej krytyki
  8.  

Narzędzia

Copyright 2010 COMARTIN
Created and supported by VISUALITY