2 dni szkoleniowe
Uczestnicy: zespół callcenter, specjaliści BOK, koordynatorzy serwisu i logistyki
Cele szkolenia
Gdy klient dokona pierwszej transakcji, często rozpoczyna równolegle współpracę z innymi pracownikami firmy np. zespołem callcenter, specjalistami BOK, koordynatorami ds. logistyki lub/i serwisu. Ci pracownicy – podobnie jak handlowcy – powinni wiedzieć jak należy budować relacje, aby utrzymać i rozwijać współpracę z klientem przez możliwie długi czas. Prezentowany program szkoleniowy ma wesprzeć uczestników wiedzą z zakresu marketingu relacji i czynników mających wpływ na relacje z klientem.
Efekty dla uczestników
Efekty dla organizacji
Wzrost efektywności pracy służb wspierających sprzedaż. Utrwalenie w świadomości pracowników istoty rentowności długookresowych relacji z klientami firmy.
Program szkolenia
Narzędzia
Przed szkoleniem, trener przeprowadzi audyt – rozmowy z wybrana grupą handlowców w celu przygotowania analizy przypadków odpowiadających realiom, w których funkcjonuje firma.
Szkolenie prowadzone będzie w formie typowych zajęć warsztatowych z dużą dozą interakcji pomiędzy trenerem a uczestnikami. Słuchaczom przedstawione zostaną podstawowe zagadnienia (w postaci prezentacji, filmów, scenariuszy), a następnie wykonane będą ćwiczenia w oparciu o skrypt i przygotowane materiały pomocnicze. Ćwiczenia wykonywane będą głównie w zespołach, choć niektóre wykonywane będą indywidualnie. Wyniki poszczególnych ćwiczeń będą oceniane bezpośrednio po ich zakończeniu. Taka forma pracy pozwoli instruktorowi na elastyczne dopasowanie szczegółowych elementów szkolenia do profilu i oczekiwań uczestników. Przewidziana jest jedna sesja „Rybie ości” – diagram Ishikawy, w wyniku której przeprowadzona zostanie analiza dotychczasowego podejścia do CRM (spostrzegana przez uczestników szkolenia). Wyniki sesji posłużą do wspólnego wypracowania metod, dzięki którym może zostać podniesiona efektywność CRM w firmie.