Coaching
2 dni szkoleniowe
CEL: Nauka i doskonalenie umiejętności rozmowy coachingowej, zaznajomienie z techniką rozwojowej rozmowy jeden na jeden.
Efekty dla uczestników:
Poszerzenie zakresu swoich zawodowych kompetencji we współpracy i zarządzaniu.
Efekty dla organizacji:
Wzbogacenie zespołu o więcej niż doradcę, o osobą która może być stymulatorem rozwoju innych.
Program szkolenia:
- Podstawy: klient, kontakt, kontekst
- Zasady pracy indywidualnej; kontrakt, poufność, etyka zawodowa
- Coach i jego klient: wsparcie, pomaganie, uczenie; cele i oczekiwania klienta; budowanie relacji zaufania
- Kontekst sytuacji klienta: specyfika celów i potrzeb wobec zadań biznesowych; planowanie działania,
- ocena postępów
- Proces pracy z klientem
- Etapy procesu
- Określenie potrzeb i celów: rozwój kompetencji, osiągnięcie wyników, planowanie przyszłości
- Struktura sesji
- Bariery i trudności – konstruktywne rozwiązania
- Zadania coacha; klient, jego przełożony, HR; zasady i dylematy raportowania i oceny efektów pracy indywidualnej
- Wdrażanie do praktyki
- Sytuacje trudne; „case studies” z praktyki uczestników
- Indywidualne plany doskonalenia i stosowania umiejętności poznawanych na szkoleniu
Narzędzia:
- Dużo więcej praktycznych ćwiczeń niż przyswajania wiedzy
- Doświadczanie i dzielenie się doświadczaniem
- Poznawanie i rozumienie sytuacji klienta biznesowego
- Poznawanie uwarunkowań współczesnego biznesu i mechanizmów nim rządzących
- Poznawanie metod zwiększania efektywności osobistej klienta w kontekście zadań biznesowych
- Ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmowy, dialogu otwierającego
- Ćwiczenie umiejętności prowadzenia sesji coachingowych
- Ćwiczenie umiejętności uczenia klienta konstruktywnych zachowań; zrozumienie czym jest i czym może być
- Coaching w biznesie; język i uwarunkowania w biznesie, realistyczne podejście do celów
- Otwarte dzielenie się przez prowadzącego doświadczeniem w praktyce biznesowej
- Fakultatywnie - praca z kamerą