Rozmowa oceniająca
Cele
Celem szkolenia jest nabycie szeregu umiejętności pozwalających w sposób skuteczny
Grupa docelowa
Wszyscy menedżerowie przeprowadzający okresowe rozmowy oceniające ze swoimi podwładnymi
Korzyści indywidualne
- Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich, związanych z bezpośrednim kontaktem i rozmową z pracownikiem
- Rozwinięcie umiejętności formułowania celów tak, aby były one nie tylko mierzalne, wartościowe, realne, ale i ambitne oraz jasno określone w czasie
- Nabycie wiedzy, jak wykorzystać ocenę pracowniczą (bieżącą i okresową) do wspierania pracowników w ich rozwoju
- Poprawa umiejętności prowadzenia motywującej rozmowy z pracownikiem nt. stawianych celów i oceny ich realizacji poprzez podniesienie umiejętności interpersonalnych
- Poprawa umiejętności motywowania uczestników swoich zespołów do brania na siebie odpowiedzialności za rezultaty i własny rozwój
- Poznanie/rozwój umiejętności stosowania technik konstruktywnej krytyki
- Lepsze zrozumienie własnej roli jako menedżerów, liderów zespołów i coachów wspierających pracowników w rozwoju zawodowym
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie efektywności rozmów oceniających, a tym samym efektywności menedżerów
- Menedżerowie będący w stanie świadomie wykorzystać ocenę pracownika do zarządzania potencjałem społecznym organizacji
Program szkolenia
- Różne rodzaje i cele rozmów prowadzonych przez kierowników z pracownikami
- Umiejętności komunikacyjne przydatne do skutecznego prowadzenia rozmów pracowniczych.
- Jak rozmawiać, aby wzmacniać pozytywne zachowania i korygować negatywne? - rozmowy o charakterze motywującym.
- Wyznaczanie celów pracowniczych podczas rozmowy oceniającej
- Rozmowy o charakterze rozwojowym – jak rozmawiać, aby zachęcić ludzi do uczenia się i rozwijania w ramach organizacji
- Rozmowa oceniająca jako element wsparcia w doskonaleniu umiejętności przez podwładnych
- Rozmowy systemowe – prowadzenie i uczestniczenie w rozmowach rozwijających w ramach Systemu Ocen Okresowych Pracowników (SOOP)
- Trudne sytuacje, z jakimi można się spotkać podczas rozmów oceniających
Narzędzia
- Aktywna prezentacja
- Dyskusja grupowa
- Symulacje grania roli „jeden na jednego”
- Active learning
- Testy kompetencji i kwestionariusze
- Warsztaty praktyczne przy użyciu kamery (metoda inscenizacji)
- Analiza przygotowanych przez trenera nagrań rozmów